Híd Egyesület
Híd Egyesület Non-profit Akadémia
Híd Egyesület: képzés, felvételi, érettségi

Ügyfélszolgálat - Kommunikáció az ügyfelekkel

A szolgáltatás célja
Valamennyi ügyfelünk és vásárlónk számára magas szintű problémakezelési szolgáltatás nyújtása. Szándékunk az, hogy a felmerülő problémákat minél gyorsabban és hatékonyabban meg tudjuk oldani.

A vásárlástól való elállás joga
A vevőnek jogában áll, a megrendelést követően, de még a kiszállítás előtt a vásárlástól elállni. Ez esetben a vevőnek fizetési kötelezettsége nincs. Amennyiben a termék szállítása megkezdődött úgy nem áll módunkban az árat visszatéríteni.
A lemondást e-mailben, telefonon, írásban, vagy személyesen lehet jelezni. Az e-mailnek tartalmaznia kell az ügyfél pontos nevét, elérhetőségét a beazonosítás végett.

Ha reklamál egy ügyfél, lehetőség van arra, hogy a probléma ésszerű megoldása mellett egy szorosabb kapcsolatot alakítsunk ki az ügyféllel, ezáltal az elégedetlenből elégedett ügyfél válik. Ezért a reklamációkat mindig megfelelően kell kezelni.
Munkánk során elkövetett hibáinkból tanulhatunk, ezáltal fejlődhetünk, s ügyelhetünk rá, hogy ne kövessük el azt újból.
A beszélgetés során az ügyféllel mindig úgy bánunk, hogy érezze azt, hogy odafigyelsz rá.

Az ügyféllel való bánásmód:

Panaszos ügyfél

  • Mindig hallgasd meg az ügyfél mondanivalóját.
  • Ha ideges az ügyfél, Te akkor is maradj nyugodt!
  • Legyél mindig határozott, de megfontolt (és nyugodt).
  • Az ügyfél indokolatlan, udvariatlan felháborodását sem szabad érzelmi alapon kezelni.
  • Az ügyfél által elmondott panaszt fogalmazd meg te is, hogy lehetősége legyen eldönteni azt, hogy jól értelmezted-e a problémáját?
  • A probléma definiálása után tájékoztasd a megoldási lehetőségekről (több is lehet esettől függően).
  • Biztosítsd róla az ügyfelet, hogy problémájára, panaszára mindenképpen megoldást találunk.
  • A beszélgetés végén, a probléma tisztázása után köszönd meg észrevételét és kérj elnézést az okozott kellemetlenségért.
  • Ha több időt vesz igénybe a probléma megoldása, akkor a megbeszélt elérhetőségein tájékoztasd az ügyfelet az ügy megoldásáról.

Elégedett ügyfél

  • Csoportjai (pl. egy könyvkiadó esetében):
    • Egyszer vásárolt, általában magánszemélyek, akinek gyereke optimális esetben csak egyszer jár ki egy osztályt (nem tudjuk, hogy van-e testvér stb.)
    • Visszajáró vásárló: általában pedagógusok és intézmények, akik azért járnak vissza hozzánk, mert elégedettek.

Kíváncsi ügyfél

  • Érdeklődő ügyfél esetén a cél az, hogy a lehető legjobban legyen tájékoztatva.
  • Mérd fel, hogy ki ő, és mit akar?
  • Ajánld számára a legjobbat.
  • Emeld ki a termékek/szolgáltatások/kiadványok előnyeit.
  • Segíts neki a választásban, érezze hogy törődsz vele.

Dokumentáció
A problémáról és annak megoldásáról nyilvántartást vezetünk, így lehetőség nyílik statisztika készítésére, amit a minőség fejlesztése során felhasználhatunk.
A nyilvántartásban vezetni kell:

  • a beérkezett panaszt
  • a feltárt okot
  • a kezelés módját

A nyilvántartást excel táblában vezetjük az alábbi formában:

Beérkezett panasz

A panaszt tevő adatai

A feltárt ok leírása

A panasz kezelésének módja/megoldása

Dátuma

Tárgya

Neve

Címe

Tel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felmerülő problémák, észrevételek, reklamációk (továbbra is a könyvkiadó a példának)

  • A megrendelés nem érkezett meg
  • Nem a megrendelésnek megfelelő termék érkezett
  • Sérült a csomag
  • Hiányos a csomag
  • A leadott megrendelés hiányos, nem értelmezhető
  • Késedelmes kiszállítás
  • Hibás számla
  • Számlapótlás
  • Egyéb problémák

Probléma leírása

Megoldás

Idő

 

A rendelés nem érkezett meg a vásárlóhoz

Ellenőrzés, hogy valóban beérkezett-e a megrendelés? Ha igen, hol akadt el? Ha nem érkezett meg, a rendelés újbóli felvétele és a lehető leghamarabb való kiszállítása.

A reklamáció napján feladni a csomagot.

 

Nem a megrendelésnek megfelelő terméket kapta meg.

Egyeztetés a kiszállított termékek listájáról. A tévesen kiküldött könyvek visszakérése a (postaköltség átvállalásával). A megrendelésnek megfelelő termék kiküldése.

2-3-4 munkanap, postázástól függően.

 

Sérült csomag

Sérült csomag esetén a helyszínen tételesen kell átadni az árut és jegyzőkönyvet kell felvenni. Értesíteni kell a Kiadót sérült csomag átvételéről.

 

Postán megkérdezni mi van, ha sérült a csomag?

Hiányos csomag

Egyeztetni kell a hiányzó termékeket. Súly alapján néhányszor ellenőrizhető, hogy valóban hiányzott-e valami. Standard csomagoknál ezt könnyű ellenőrizni.

A reklamáció napján fel kell adni a hiányzó könyveket.

Felelős: aki csomagolta. (Csomagolásnál ellenőrizni kell a darabszámot, és a címeket!)

A leadott megrendelés hiányos, nem értelmezhető

A beérkező megrendeléseken megadott elérhetőségen egyeztetni kell a megrendelővel. Egyeztetni kell az elérhetőséget, számlázási címet (ha van), a megrendelt termékek mennyiségét és összegét.

A beérkezés sorrendjében folyamatosan.

 

Késedelmes kiszállítás

A csomag kiszállításának ideje kb. 5 munkanap. Ha feltorlódnak a megrendelések, előfordulhat, hogy késik a kiszállítás. Ha reklamáció van, a reklamált csomagot előre kell venni a postázásban.

Reklamáció esetén még aznap kiküldeni a csomagot.

A postán tudakozványt lehet kérni, ha valaki nem kapta meg a csomagot. Módja: a postai ablaknál, ha kérjük, azonnal megnézik, ki, mikor és hol vette át a csomagot. (Erre jó az ajánlott levél.)

Hibás számla

Ha hibás számla lett postázva a vásárló részére, vissza kell kérni az eredeti számlát postán. Kérni kell, hogy egy kísérő levélben írja le a hiba okát.

A számla megérkezése napján postázni az új számlát.

 

Számla pótlása

Előfordulhat. hogy a csomagba nem kerül számla. Reklamáció esetén a számlát postázni kell a megrendelő címére.

A reklamáció napján postázni kell a számlát.

 

K. Cs.

Forrás: Civilia Világa 2011/1

<< vissza

 

Főoldal | 1%-os kampány | HÍE Egyesület bemutatkozik | HÍE Egyesület tevékenysége | Ajánlott könyvek | Hasznos információk | Non-profit Akadémia | Levél nekünk | Partnereink | Impresszum | Oldaltérkép | Érettségi