Híd Egyesület
Híd Egyesület Non-profit Akadémia
Híd Egyesület: képzés, felvételi, érettségi

Új esély a bevételnövelésre: blogfejlesztés 1. rész

Ma már nem elég, ha a cégek versenyképes, és felhasználóbarát honlapjaikkal igyekeznek lenyűgözni vásárlóikat. Immár 2009- et írunk, és el kell ismernünk, a legtöbb vállalkozás felfedezte az interneten való terjeszkedés, forgalmazás és reklám előnyeit.
Választásuk sem lehetett. Közismert adat, hogy a lakosság több mint fele már nem csak a tévében, vagy az ismerősöktől tájékozódik, ha új termékre, szolgáltatóra vágyik, első útja inkább a számítógép elé vezeti. Sőt, hatása már nem csupán a fiatalabb korosztályra korlátozódik, az uniós és állami kezdeményezéseknek köszönhetően egyre több középkorú és nyugdíjas kapcsolódik be a világméretű áramlatba. Legyen szó magazinokról, filmekről, vagy a világ híreiről, az internetes elérhetőség tarol, és egyre csak növekszik befolyása.

De nem kell kétségbe esnünk, ha úgy tűnik, már nem tudunk újdonságokkal előrukkolni honlapunkon, vagy sokadik helyen állunk a találati listában a google-ban. Itt az új módszer, amivel megtöbbszörözhetjük bevételünket, megnövelhetjük virtuális területünket, és a hullámzó gazdasági helyzetben is megszilárdíthatjuk pozíciónkat.

A blogok nem csak az adott céges honlap támaszai, segítői lehetnek, hanem növelhetik a közönséget, az addig kiemelt korosztályt szélesíthetik, új célcsoportokat kereshetnek meg. A blogok segítségével kialakíthatunk (egységes koncepció alapján) egy sajátos, a többi vállalkozástól különálló egyedi élet- és társadalom szemléletet, ami az addig távolinak tűnő "márkanevet" érzelmekkel, plusz sajátosságokkal ruházhatja fel, ami által közelebb kerülhet a vásárlóhoz.
Előnye ezen túl, hogy létrehozása és fenn tartása nem terheli különösebb összeggel a céget, bármikor ingyenesen és különösebb fennakadás nélkül megtehető a következő elérhetőségeken:

  • http://www.blogspot.com
  • http://www.blogter.hu
  • http://www.blog.hu

A létrehozás menete regisztrációval kezdődik, ezután kiválasztható a domain név és a megfelelő sablon. Viszont amennyiben teljesen egyedi hátterű és formájú blog megalkotása a cél, a megfelelő szakember felkérése elkerülhetetlen.

A jó blog legfontosabb ismérvei a következők:
- folyamatosan frissül, új érdekességekkel gazdagodik
- alkalmazkodik a világ aktuális történéseihez, mindig naprakész
- nem csak egy korosztály számára élvezhető a tartalom
- keresőoptimalizált, vagyis megtalálhatóak benne a megfelelő kulcsszavak (pl. továbbtanulással kapcsolatos blogon: érettségi, felvételi)
- több más blog is tartalmazza a linkjét, hivatkozását

De az alapkő, melyre mindezek épülnek, a fontos hármasság, melyet az ábrán is láthatunk: az adott koncepciót eljuttatni a célközönséghez, ezáltal megvalósítva a célkitűzéseket. Elsősorban ezeket kell szem előtt tartanunk, ha blogfejlesztésre adjuk fejünket. Vagyis, tudnunk kell, miért hoztuk létre a blogot, pontosan kiknek, és pontos számokban határozzuk meg, mit szeretnénk vele elérni. (Például 6 hónap alatt 300 új partner, 6 hónap alatt 700 új megrendelés). A különböző célcsoportok az adott cég szakirányából adódnak, például más területen, életkorban mozgó embereket céloz meg egy pelenkákat forgalmazó online áruház,  és mást egy gyógynövényes krémeket áruló internetes felület. Természetesen lehetnek átfedések, de összességében vannak szempontok, amiket kötelező ilyenkor figyelembe vennünk.

Figyelnünk kell arra is, hogy átlátható és szép legyen weblapunk, de ne legyen túlságosan mesterkélt. Ne legyen rajta sok, feltűnő minta, villogó, felugró ablak, eltérő betűtípus, színkavalkád, mert lehet akármilyen minőségi, és megfizethető az adott cég terméke, a kevésbé színvonalas honlap vagy blog az egész céget beárnyékolja, idővel elmenekülnek tőle nem csak az leendő, de régi látogatók, vásárlók is.
Máshonnan is megközelíthető a "hogyan" kérdése. Röviden négyféle csoportba sorolhatjuk a fontosabb összetevőit.
1. Szolgáltatás
- minden szolgáltatás kielégíti a célközönség igényeit
2. Design
- a design elsősorban a célokról, és nem a szépségről szól, fel kell hívni a felhasználók figyelmét a szolgáltatásokra
3. Követés
- mit akarunk a felhasználóktól, mire, hogyan reagálunk
4. Marketing
- online és offline propaganda
- keresőoptamilizálás
- hirdetés nélkül nincs esély
- a marketing célja a látogatók odacsalogatása, a szolgáltatásoké a látogatók ott tartása

Természetesen, ha mindennel tisztában vagyunk, elkészült a blog, kiválasztottuk a megfelelő háttérszínt, kitaláltuk a nevet (például Egészséges élet blog, ha maradunk a gyógynövényes krémeket forgalmazó példánál), összeírtuk egy listában az adott kulcsszavakat (ami célszerű, mert egyszerűsíti a feltöltést később), hogy a googgle-ben minél több keresésnél feltűnhessünk, még mindig sok kérdés marad. Például honnan tudhatom, hogy mennyire erős, és könnyen elérhető a blogom? Hogyan ellenőrizhetem? Milyen egyéb előnyei vannak? És az egyik legfontosabb kérdés, újdonsült tudásunkkal felvértezve, elszántsággal telten milyen tartalommal töltsük fel az új blogunkat?

Folytatás várható...

K. M.

Forrás: Civilia Világa 2009/1

<< vissza

 

Főoldal | 1%-os kampány | HÍE Egyesület bemutatkozik | HÍE Egyesület tevékenysége | Ajánlott könyvek | Hasznos információk | Non-profit Akadémia | Levél nekünk | Partnereink | Impresszum | Oldaltérkép | Érettségi