| MIRE JÓ NEKÜNK A PLAKÁT? A plakát egy agresszív reklámhordozó, mivel  az utca része. Nem tehetjük meg azt, hogy csak elmegyünk mellette.  Kikényszeríti (ha az üzenet figyelemfelkeltő), hogy ránézzünk, megjegyezzük.  Érdekesség még az is, hogy ha egy szervezet például alkalmaz televízióreklámot,  alkalmaz benne képi megjelenéseket, hangeffekteket és egyéb megjelenéseket. Ha  nem csak ezt a reklámhordozót használja kampánya során, hanem esetleg  rádióreklámot és plakátot is, akkor az emberek televízióreklámként érzékelik az  utóbbi két reklámhordozót.Milyen is egy figyelemfelkeltő plakát? Ahhoz, hogy a  plakátunk figyelemfelkeltő legyen, sok mindennel tisztában kell lennünk. Ilyen  például a színek szerepe és az egyéb pszichológiai hatások. Beszéljünk egy  kicsit a színekről. A Coca-Cola például nem véletlenül választotta a piros  színt legfőbb terméke színének. A piros egy szenvedélyes, izgató szín. Ha  megfigyeljük, a reklámokban is a szenvedélyre és az életérzésre (Coca-Cola.  Érezd) hívja fel a figyelmet. Tehát a szín és az üzenet kiegészítik egymást. Az  arany és az ezüst a gazdagság jelképe. Ha jobban megfigyeljük, ezt a két színt  leginkább az autógyártó vállalatok alkalmazzák. Ennek is megvan a plusz  üzenete, mert általában - főleg a férfiak - presztízsből vásárolnak autót, és  akkor miért ne olyat vegyenek, ami tényleg státuszszimbólumként jelenik meg a  környezet számára?
 A zöld, a barna és a kék a férfias színek, ezek  leginkább azoknál a reklámoknál alkalmazhatóak, amelyek a férfiaknak szólnak  (borotva, számítógép, stb).
 A nők színei a fehér, a rózsaszín és sárga.  Általában ezeket alkalmazzák akkor, amikor nőket akarnak meggyőzni egy-egy  termékről vagy szolgáltatásról.
 A plakátoknál nagyon fontos, hogy a célcsoport tudja  azt a színekből és az üzenetekből egyaránt, hogy az adott üzenet neki szól.  Tudjon vele azonosulni, és értse meg az üzenetet. Ezért nem lehet több az  üzenet 14 szónál, mert rövid távon az agy ennyit képes eltárolni. Azért fontos,  hogy rövid távon, mert mire elér a csoport a munkahelyére vagy haza, addig  maradjon a tudatában. A plakátot kiegészítő reklámeszközként érdemes használni,  mert - az előbbi példára visszatérve - amikor haza vagy a munkába ér a  reklámbefogadó, addigra már felkeltettük a figyelmét, és ha esetleg újra látja  azt a képet, amit a plakáton, vagy hall egy ahhoz a témához kapcsolódó szöveget  a rádióban, vagy netán az interneten látja valahol a plakát egy visszatérő  elemét, nagyobb érdeklődést válthatunk ki.
 A civil szférában még  nehezebb a dolgunk, mert nem egy terméket vagy szolgáltatást akarunk eladni  általában, hanem egy szervezetet. A társadalmi célú reklámoknál sokkal  drasztikusabb figyelemfelkeltésre van szükség! Az üzenet pontos, jól  megfogalmazott, rövid és tömör kell, hogy legyen. A színeknek a témához és a  célcsoporthoz is alkalmazkodni kell.
 Az 1%-os kampány idején a  legtöbb szervezet próbálja meggyőzni az embereket, hogy adják nekik adójuk  1%-át. Igen, de a meggyőzés eszköze és hatásossága sem elhanyagolható kérdés.  Ami nagy hatással van az emberekre szociális szempontból, az a nő, a gyerek, a  kutya és a cica. Ha jól megfigyeljük, minden második szervezet és cég ezeket a  jól bevált elemeket alkalmazza reklámjai során. Idén azonban történt egy nagy  változás az egyik szervezetnél. Ez a szervezet az Együtt a Leukémiás  Gyermekekért Alapítvány, szlogenjük pedig: "Kössünk üzletet". A gyermekek itt  is megjelennek, de most nem úgy, mint általában, szomorú arccal, akár könnyek  között. Ezeknek a gyerekeknek szívesebben segít az ember, mert látjuk rajtuk,  hogy meg akarnak gyógyulni, az életvidám kis lurkóknak ki ne adná oda adója  1%-át? Nálam ez a kampány 10-est kapott a listán.
 sikter Forrás: Civilia Világa 2007/1 << vissza   
Főoldal | 
1%-os kampány | 
HÍE Egyesület bemutatkozik | 
HÍE Egyesület tevékenysége | 
Ajánlott könyvek | 
Hasznos információk | 
Non-profit Akadémia | 
Levél nekünk | 
Partnereink | 
Impresszum | 
Oldaltérkép | 
Érettségi |